Wtrysk bezpośredni

Podobnie jak w przypadku instalacji sekwencyjnych, systematycznie dokonujemy szczegółowej analizy dostępnych na rynku rozwiązań technicznych dla pojazdów zasilanych silnikami o BEZPOŚREDNIM WTRYSKU BENZYNY  (czyli wtrysku paliwa bezpośrednio do cylindrów, np. z oznaczeniem FSI czy GDI). W wyniku tej analizy, na bieżąco możemy polecać najlepsze na rynku rozwiązania w tym zakresie (bezpośredni wtrysk w fazie ciekłej LPG). Poniżej prezentujemy opis systemu wtrysku bezpośredniego LPG.

Rozwiązania dedykowane do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (np. FSI, GDI) są najnowocześniejszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie system do zasilania pojazdów gazem LPG w fazie płynnej – VI generacja systemów zasilania LPG. System dedykowany do takich silników (konkretny system dla konkretnego silnika) działa tak jak wtrysk benzyny gdzie paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania poprzez oryginalną pompę paliwa i fabryczne wtryskiwacze. Dzięki temu kultura pracy (parametry) silnika i właściwości jezdne pojazdu zasilanego gazem LPG w fazie ciekłej są identyczne jak przy zasilaniu benzyną. Sercem systemu jest moduł zmiany paliwa, który pozwala na płynne zmiany zasilania pomiędzy gazem i benzyną. Moduł ten kieruje wybrane paliwo do pompy wysokiego ciśnienia w silniku, która z kolei powoduje wzrost ciśnienia paliwa do ponad 100 bar tuż przed wprowadzeniem paliwa do komory spalania. W systemie tym rozruch auta następuje również na LPG. W każdej chwili kierowca ma oczywiście możliwość wyboru paliwa poprzez przełącznik zainstalowany w kabinie. Silniki z wtryskiem bezpośrednim paliwa są stosowane przez producentów takich jak: Audi, VW, Skoda, Seat, BMW, Ford, Peugeot, Mercedes, Fiat, Toyota oraz innych. System VI generacji pozwala na wykorzystanie oryginalnych, zamontowanych fabrycznie części w aucie w celu zasilania pojazdu LPG w fazie ciekłej. Ingerencja związana z montażem instalacji gazowej jest minimalna ponieważ wykorzystane zostają fabryczne podzespoły m.in.: pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze benzynowe, czujniki ciśnienia. Wszystkie części systemu są przetestowane i certyfikowane zgodnie z normą EC67-R01.

Zalety instalacji BEZPOŚREDNIEGO WTRYSKU LPG:

  • praca poprzez fabryczne wtryskiwacze benzyny idealnie chłodzi je i zabezpiecza przed uszkodzeniem;

  • wtrysk gazu o temperaturze -42stC chłodzi wtryskiwacze i zawory silnika – przedłuża jego żywotność;

  • silnik może pracować wyłącznie na gazie (włącznie z uruchamianiem);

  • sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny benzynowy komputer auta;

  • system jest stabilny przy ekstremalnie zmiennych czynnikach zewnętrznych takich jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie;

  • redukcja wydatków na paliwo pokrywająca się z różnicą w cenie benzyny i LPG (obecnie znacznie ponad 50%),

  • ochrona środowiska – redukcja emisji CO2 (spalanie LPG jest znacznie czystsze niż benzyny).

Wykonując montaż instalacji LPG w naszym serwisie Twoje fabrycznie nowe auto nadal może mieć gwarancję!!! Nasz serwis zapewnia gwarancję na wszystkie podzespoły pojazdu, w których nastąpiła ingerencja podczas montażu oraz oczywiście na system i montaż instalacji LPG.

Klikając tutaj otworzysz listę pojazdów, do których istnieją instalacje VI generacji – bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindrów

Proponujemy wykorzystanie wizyty związanej z montażem instalacji zasilania LPG do dokonania przeglądu lub/i naprawy w zakresie elektroniki, mechaniki i klimatyzacji samochodu.


*promocje nie łączą się, możliwa do wykonania jest tylko zgłoszona przed ustaleniami technicznymi