Wtrysk bezpośredni

Podobnie jak w przypadku instalacji sekwencyjnych, systematycznie dokonujemy szczegółowej analizy dostępnych na rynku rozwiązań technicznych dla pojazdów zasilanych silnikami o BEZPOŚREDNIM WTRYSKU BENZYNY  (czyli wtrysku paliwa bezpośrednio do cylindrów, np. z oznaczeniem FSI czy GDI). W wyniku tej analizy, na bieżąco możemy polecać najlepsze na rynku rozwiązania w tym zakresie. Poniżej prezentujemy opis systemu wtrysku bezpośredniego LPG.

Rozwiązania dedykowane do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (np. FSI, GDI) są najnowocześniejszym i najbardziej zaawansowanymi technologicznie systemami do zasilania pojazdów gazem LPG. Jednym z takich rozwiązań jest wtrysk LPG w fazie płynnej – VI generacja systemów zasilania LPG. System ten jest dedykowany – konkretny system dla konkretnego silnika i działa tak jak wtrysk benzyny gdzie paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania poprzez oryginalną pompę paliwa i fabryczne wtryskiwacze. Dzięki temu kultura pracy (parametry) silnika i właściwości jezdne pojazdu zasilanego gazem LPG w fazie ciekłej są identyczne jak przy zasilaniu benzyną. Sercem systemu jest moduł zmiany paliwa, który pozwala na płynne zmiany zasilania pomiędzy gazem i benzyną. Moduł ten kieruje wybrane paliwo do pompy wysokiego ciśnienia w silniku, która z kolei powoduje wzrost ciśnienia paliwa do ponad 100 bar tuż przed wprowadzeniem paliwa do komory spalania. W systemie tym rozruch auta następuje również na LPG. W każdej chwili kierowca ma oczywiście możliwość wyboru paliwa poprzez przełącznik zainstalowany w kabinie. Silniki z wtryskiem bezpośrednim paliwa są stosowane przez producentów takich jak: Audi, VW, Skoda, Seat, BMW, Ford, Peugeot, Mercedes, Fiat, Toyota oraz innych. System VI generacji pozwala na wykorzystanie oryginalnych, zamontowanych fabrycznie części w aucie w celu zasilania pojazdu LPG w fazie ciekłej. Ingerencja związana z montażem instalacji gazowej jest minimalna ponieważ wykorzystane zostają fabryczne podzespoły m.in.: pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze benzynowe, czujniki ciśnienia. Wszystkie części systemu są przetestowane i certyfikowane zgodnie z normą EC67-R01.

Zalety instalacji BEZPOŚREDNIEGO WTRYSKU LPG:

  • praca poprzez fabryczne wtryskiwacze benzyny idealnie chłodzi je i zabezpiecza przed uszkodzeniem;

  • wtrysk gazu o temperaturze -42stC chłodzi wtryskiwacze i zawory silnika – przedłuża jego żywotność;

  • silnik może pracować wyłącznie na gazie (włącznie z uruchamianiem);

  • sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny benzynowy komputer auta;

  • system jest stabilny przy ekstremalnie zmiennych czynnikach zewnętrznych takich jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie;

  • redukcja wydatków na paliwo pokrywająca się z różnicą w cenie benzyny i LPG (obecnie znacznie ponad 50%),

  • ochrona środowiska – redukcja emisji CO2 (spalanie LPG jest znacznie czystsze niż benzyny).

Wykonując montaż instalacji LPG w naszym serwisie Twoje fabrycznie nowe auto nadal może mieć gwarancję!!! Nasz serwis zapewnia gwarancję na wszystkie podzespoły pojazdu, w których nastąpiła ingerencja podczas montażu oraz oczywiście na system i montaż instalacji LPG.

Proponujemy wykorzystanie wizyty związanej z montażem instalacji zasilania LPG do dokonania przeglądu lub/i naprawy w zakresie elektroniki, mechaniki i klimatyzacji samochodu.


*promocje nie łączą się, możliwa do wykonania jest tylko zgłoszona przed ustaleniami technicznymi